RANG Аналітична довідкаВ аналітичній довідці представлені результати аналізу законодавчих актів і нормативних документів, які визначають ключові цілі, зміст та завдання громадянської освіти в змісті загальної середньої освіти в Україні. Досліджено та визначено існуючі можливості здійснення громадянської парламентської просвіти в закладах загальної середньої освіти засобами інваріантної та варіативної складової освітніх програм. Наведено аргументи на користь здійснення громадянської парламентської просвіти в закладах загальної середньої освіти засобами курсу за вибором для здобувачів освіти початкової, середньої та старшої школи.

Сформульовані висновки та рекомендації щодо ширшого запровадження громадянської парламентської просвіти в освітній процес закладів загальної середньої освіти та закладів позашкільної освіти завдяки включенню в освітні програми курсів за вибором.

Матеріали можуть бути використані науковцями й експертами для вдосконалення змісту загальної середньої освіти, розробниками й укладачами освітніх програм для закладів освіти, враховані в діяльності Освітнього Центру Верховної Ради України при плануванні й проведенні заходів з парламентської просвіти для різних аудиторій.

Аналітичну довідку підготовлено громадською організацією «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики» в рамках Програми USAID «РАДА: наступне покоління», яка виконується громадською організацією «Інтерньюз Україна».

Думки й твердження, висловлені в Аналітичній довідці, є виключною відповідальністю авторів дослідження і можуть не співпадати з позицією USAID, уряду США, ГО «Інтерньюз Україна» та «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики».

Завантажити

DRA Participation UkrainianМетодичний посібник підготовлений у межах міжнародного проєкту «Ми можемо більше! — Для активної громадянської участі молоді в Східній Європі», що реалізовувався під егідою німецької громадської організації DRA нашою організацією у співпраці з низкою партнерів, зокрема – в Україні, Грузії та Вірменії у 2019–2020 роках.

Навчання демократії та формування у дітей і молоді громадянських компетентностей є одним із ключових завдань сучасної освіти, успіх якого залежить від  ефективного використання синергії можливостей формальної, неформальної та інформальної громадянської освіти.

Посібник створила міжнародна команда експертів і практиків у сфері громадянської освіти: Марія Гриньова (Україна), Вальдемар Штанге (Німеччина), Цира Тавшавадзе (Грузія), Альона Попова (Україна). Вони зібрали основні теоретичні підходи щодо партисипації та запропонували приклади практичного застосування методів участі дітей і молоді в ухваленні рішень, процесах та проєктах.

Видання буде корисним освітянам, молодіжним працівникам, осередкам громадянського суспільства, батькам та дітям – усім, хто не лише прагне жити, навчатися і розвиватися у вільному та комфортному демократичному середовищі, а й готовий долучатися до його створення.

Завантажити

Мій парламент: розумію і впливаюНавчання демократії та формування громадянських компетентностей учнів є однимз основних завдань Нової української школи. Це видання спрямоване на підвищення рівня обізнаності школярів про парламентаризм, роль і функції Верховної Ради, діяльність народних депутатів і можливість громадянської участі дітей і молоді.

Методичний посібник «Мій Парламент: розумію і впливаю» написано в рамках проєкту «Створення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи», що реалізується громадською організацією «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики» в межах Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», що виконується Фондом Східна Європа. Головною метою Програми РАДА є сприяння становленню відповідального, підзвітного та демократичного представницького органу – Парламенту України.

Посібник створений освітянами-практиками в сфері громадянської освіти, котрі пропонують сучасні підходи до парламентської просвіти й надають методичні розробки парламентських уроків і квестів, які можуть проводитися як в школі, так і в усіх організаціях, що працюють з дітьми та молоддю.

 

Файли (посібник, постери, банери): Завантажити

Методичний посібник «Ми можемо більше!» створено на підтримку активістів громадянського суспільства, а також вчителів та вихователів для роботи з дітьми та молоддю віком до 18 років, які є активними та відповідальними громадянами. Більшість європейських країн зіткнулися з новими викликами на шляху до демократичного розвитку – політична апатія молоді, низький рівень мотивації до усвідомленого й активного впливу на політичне та соціальне життя суспільства, зростання нетерпимості та ксенофобії, виникнення військових конфліктів та порушень прав людини. Освіта для демократичної громадськості та освіта з прав людини (ОДГ / ОПЛ), як відповіді на ці виклики, стали провідним напрямком діяльності Ради Європи, під егідою якої створено різноманітні навчально-методичні матеріали для використання в національних освітніх системах.

Вкладення:
Доступ за посиланням (https://austausch.org/files/DRA/Publikationen/Mehr%20bewegen/MB_Methodenbuch_UA.pdf)MB_Methodenbuch_UA.pdf0 Кб

Автори: Ірина Барматова, Людмила Паращенко

13 вересня 2019 року Верховна Рада України прийняла у першому читанні законопроект «Про оренду державного та комунального майна» (№1055-1 від 06.09.2019), який несе загрозу існуванню більшості приватних шкіл України. Розглянемо загрози й проблеми, що можуть виникнути у суб’єктів освітньої діяльності, зокрема, у приватних і корпоративних закладів різних рівнів та видів освіти з прийняттям законопроекту «Про оренду державного та комунального майна» (1055-1 від 06.09.2019).

Go to top