photo 2025 07 29 13 46 57З 13 по 19 липня у Варшаві відбувся тренінг «Стійкі вчителі - стійкі діти: серія тренінгів з травмоінформованої педагогіки для українських шкіл», організований Агенцією розвитку освітньої політики у партнерстві з німецькою організацією «Хліб для світу» (Brot für die Welt) та департаментом освіти міста Варшави.

До програми долучилися вчителі з 15 шкіл, які представляють різні регіони України: Київську, Харківську, Івано-Франківську, Запорізьку, Хмельницьку, Черкаську та Рівненську області. Привітати учасниць у день відкриття прийшли представники Департаменту Варшави.

Упродовж п‌'яти днів учасники вивчали принципи травмоінформованого підходу, досліджували, як будувати безпечний освітній простір, що враховує досвід дітей, які живуть у тривалому стресі. Особливий акцент був зроблений на ресурсності вчителя – як зберігати сили, підтримувати себе і не вигорати. Багато освітян зізналися, що вперше за довгий час відчули простір, де можна побути у тиші, подбати про себе й відчути, що саме вчитель – теж людина.

photo 2025 07 29 13 46 53Важливим чинником ефективності стало й місце проведення тренінгу. Саме перебування на безпечній території у Варшаві дозволило учасникам справді повернутися до тіла, уповільнитися, глибше відчути себе і краще відновити внутрішній ресурс.

Родзинкою навчальної програми стала насичена культурна частина: відвідування музеїв, прогулянки визначними місцями столиці Польщі, знайомство з історією міста. Особливо емоційним стало відвідання Старого міста Варшави, яке було повністю зруйновано під час Другої світової війни, але згодом відновлено. Цей досвід став символом надії й внутрішньої стійкості, що глибоко відгукнувся учасникам як послання: «Ми теж зможемо відбудуватись».

По завершенні тренінгу освітяни повернулися до України не тільки з практичними знаннями, а й з великою мотивацією ділитися новими підходами зі своїми колегами та створювати простори безпеки для учнів.

Проєкт «Стійкі вчителі - стійкі діти» є частиною системної відповіді на виклики, які переживає українська освіта в умовах війни, і спрямований на довготривале відновлення шкільних спільнот через підготовку вчителів, які розуміють, відчувають і діють.