photo 2025 10 06 15 51 33У серпні 2025 року відбувся 2 тренінг «Травма-інформована педагогіка: форми й методи роботи в українській школі» в межах міжнародного проєкту «Стійкі вчителі – стійкі діти». Ініціатива реалізується за фінансової підтримки благодійної організації Brot für die Welt («Хліб для світу», Німеччина), у партнерстві з ГО «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики» (Україна) та Департаментом освіти м. Варшава (Польща). Навчання відбулося 9–15 серпня 2025 року у Варшаві.

Головна мета програми – надати українським педагогам сучасні інструменти для роботи з дітьми, які пережили травматичний досвід війни. Травмапедагогіка допомагає вчителям не лише зберігати власну стійкість у непростих умовах, а й створювати безпечне середовище, що підтримує відновлення та розвиток учнів.

Учасники тренінгів пройшли шлях від теорії до практики, отримавши інструменти, які можна застосовувати в класі вже сьогодні:

Травмапедагогіка не робить вчителя психологом чи терапевтом, але надає йому роль супровідника, який здатен створити атмосферу довіри й підтримки в класі. Саме школа може стати місцем, де дитина не лише отримує знання, а й відчуває безпеку, стабільність та надію.

Ключовим результатом тренінгів є формування мережі травма-інформованих шкіл, де кожен педагог знає, як підтримати учня у складних ситуаціях, і водночас дбати про власний ресурс. Така система «стійкий учитель → стійка дитина» допомагає освітньому середовищу залишатися опорою для дітей навіть у часи війни.

Проєкт «Стійкі вчителі – стійкі діти» — це поєднання міжнародного досвіду, наукових підходів та реальних потреб українських шкіл. Він відкриває нові горизонти для освіти, де педагогічна стійкість стає ключем до майбутнього стійкого покоління.