photo 2025 07 29 14 07 07У період з 20 по 26 липня група українських педагогів взяла участь у третьому тренінгу «Травмо‑інформована педагогіка: форми й методи роботи в українській школі», який реалізовувався Агенцією розвитку освітньої політики за підтримки німецької організації Dialogue for Understanding e.V. і Департаменту освіти міста Варшава.

До складу учасниць увійшли представниці з Донецької, Вінницької, Харківської, Запорізької, Сумської, Полтавської, Одеської, Київської, Закарпатської, Івано‑Франківської, Львівської областей та з міста Київ.

5 днів були присвячені темам розвитку стійкості педагогів, обговоренню методики Basic PH та вправ на виявлення власних ресурсів, діагностики та реагуванню на травму. Учасниці вивчали ознаки гострих і хронічних травм, навчалися алгоритмів надання першої психологічної допомоги та травмочутливому ставленню до дітей, а також практикували майндфулнес, арт‑терапію та роботу з метафоричними картами "Happy cards" — методами, спрямованими на розвиток емоційної регуляції. Крім того, було окреслено надважливі теми накшталт робота з батьківськими запитами та ефективній комунікації з батьками, визначенню меж відповідальності педагогів і практичній роботі в колі емпатії, з фінальним врученням сертифікатів учасників.

photo 2025 07 29 14 07 10Багато педагогів відзначили, що отримані практичні інструменти — такі як вправи на самозбереження і методики для роботи з дітьми в стресі — вже з нетерпінням чекають на можливість застосовувати їх у школах.

Учасниці із Запорізької, Донецької, Полтавської та Львівської областей підкреслили, що навчання надало можливість відновити психоемоційний ресурс, обмінятися досвідом із колегами та отримати психологічну підтримку.

photo 2025 07 29 14 07 13Всі наголошували, що культурна програма у Варшаві додала важливу вимірність та збалансованість до занять, створивши атмосферу підтримки та єдності, адже за 5 днів вдалося відвідати Королівський замок — символ відбудови після руйнувань, Варшавський національний музей, Національну галерею Варшави

Тренінг став осередком, у якому педагоги могли вчитися зберігати власний ресурс, працюючи з дітьми, які пережили травму; формувалася спільнота травмаінформованих освітян, здатних взаємодіяти й підтримувати одне одного; було укріплено мотивацію педагогів для подальшого впровадження методик у школах-учасницях проєкту.

Цей липневий тренінг у Варшаві став черговим кроком у масштабній програмі «Травма‑інформована педагогіка для українських шкіл». Учасниці отримали не тільки теоретичні знання, але й практичні інструменти для відновлення і стійкості. Саме так освітяни перетворюються на агенток змін у своїх громадах.