У період з 20 по 26 липня група українських педагогів взяла участь у третьому тренінгу «Травмо‑інформована педагогіка: форми й методи роботи в українській школі», який реалізовувався Агенцією розвитку освітньої політики за підтримки німецької організації Dialogue for Understanding e.V. і Департаменту освіти міста Варшава.
До складу учасниць увійшли представниці з Донецької, Вінницької, Харківської, Запорізької, Сумської, Полтавської, Одеської, Київської, Закарпатської, Івано‑Франківської, Львівської областей та з міста Київ.
5 днів були присвячені темам розвитку стійкості педагогів, обговоренню методики Basic PH та вправ на виявлення власних ресурсів, діагностики та реагуванню на травму. Учасниці вивчали ознаки гострих і хронічних травм, навчалися алгоритмів надання першої психологічної допомоги та травмочутливому ставленню до дітей, а також практикували майндфулнес, арт‑терапію та роботу з метафоричними картами "Happy cards" — методами, спрямованими на розвиток емоційної регуляції. Крім того, було окреслено надважливі теми накшталт робота з батьківськими запитами та ефективній комунікації з батьками, визначенню меж відповідальності педагогів і практичній роботі в колі емпатії, з фінальним врученням сертифікатів учасників.
Багато педагогів відзначили, що отримані практичні інструменти — такі як вправи на самозбереження і методики для роботи з дітьми в стресі — вже з нетерпінням чекають на можливість застосовувати їх у школах.
Учасниці із Запорізької, Донецької, Полтавської та Львівської областей підкреслили, що навчання надало можливість відновити психоемоційний ресурс, обмінятися досвідом із колегами та отримати психологічну підтримку.
Всі наголошували, що культурна програма у Варшаві додала важливу вимірність та збалансованість до занять, створивши атмосферу підтримки та єдності, адже за 5 днів вдалося відвідати Королівський замок — символ відбудови після руйнувань, Варшавський національний музей, Національну галерею Варшави
Тренінг став осередком, у якому педагоги могли вчитися зберігати власний ресурс, працюючи з дітьми, які пережили травму; формувалася спільнота травмаінформованих освітян, здатних взаємодіяти й підтримувати одне одного; було укріплено мотивацію педагогів для подальшого впровадження методик у школах-учасницях проєкту.
Цей липневий тренінг у Варшаві став черговим кроком у масштабній програмі «Травма‑інформована педагогіка для українських шкіл». Учасниці отримали не тільки теоретичні знання, але й практичні інструменти для відновлення і стійкості. Саме так освітяни перетворюються на агенток змін у своїх громадах.