Перша Всеукраїнська імітаційна гра з громадянської парламентської просвіти “М18: Ми - законотворці!” успішно була проведена з січня по травень 2024р. У ній взяли участь 43 заклади освіти з різних областей України, які працюють як пілотна мережа осередків парламентської просвіти. Безпосередню участь у грі як юні законотворці взяли 504 учні та учениці 8-11 класів та 42 педагоги-координатори учнівських команд. Дізналися про гру та понад 6000 школярів в цих пілотних закладах, що підвищило їх інтерес до теми парламентаризму та діяльності Верховної Ради України.
Під час проведення гри ми ставили за мету зробити демократичні процеси ухвалення рішень відчутними, а парламентські – зрозумілими для молоді М18. Тож наразі про нашу спільну історію успіху поетапно.
Гра проводилися у три етапи: підготовчий, основний і завершальний, назви яких говорять самі за себе.
Підготовчий етап тривав три місяці з січня по березень 2024р. і під час нього відбулись такі заходи:
Організаційна зустріч мережі парламентський просвітницьких осередків. в ній взяли участь 55 освітян, які представляли мережу парламентських просвітницьких осередків з 40 закладів загальної середньої та позашкільної освіти з різних регіонів України. Саме на ній ми розказали яким чином відбуватиметься гра. Важливим було залучення молоді з самого початку гри, тому наступним кроком було
Онлайн-опитування учнів 7-11 класів ЗЗСО України “Відновлюємо Україну разом!”, що тривало з 10 по 20 січня 2024р. В опитуванні взяло участь 3625 учнів з різних регіонів України.
Детальніше https://m18.org.ua/m18-my-zakonotvortsi/rezultaty-onlain-opytuvannia-uchniv.html
Результати дослідження думки молоді М18 щодо найбільш актуальних напрямків розвитку та повоєнного відновлення України були закладені в основу проведення імітаційної гри. Тому було визначено три уявних комітети ВРУ:
- Уявний комітет з питань антикорупційної політики, бюджету та економічного розвитку
- Уявний комітет з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування
- Уявний комітет з питань освіти, науки та інновацій
Тож настав час визначитись, хто з учнів добровільно виявить бажання грати і відбулось
Формування учнівських команд для участі в грі
В онлайн-зустрічі взяло участь 240 учасників та учасниць, які представляли 43 пілотні заклади загальної середньої та позашкільної освіти з різних регіонів України, народні депутати, експерти та тренерки Агенції розвитку освітньої політики з парламентської просвіти.
- Уроки парламентаризму від народних депутатів України, відбулись у лютому – березні 2024р.
- 3 народних депутати України стали наставниками гри М18 та провели уроки парламентаризму й настановчі зустрічі з школярами:
- Роман Грищук, голова підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій,
- Іван Крулько, перший заступник голови Комітету з питань бюджету Верховної Ради України,
- Артем Дубнов, заступник голови комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Верховної Ради України.
Під час зустрічей з наставниками гри школярі змогли поспілкуватись щодо діяльності комітетів, процесу створення законопроєктів , поставити “незручні” питання депутатам і отримати від них життєві поради щодо участі у політичному житті країни та законодавчій роботі.
Семінар-тренінг “Навчання педагогів-координаторів Всеукраїнської імітаційної гри для учнів 8-11 класів “М18: Ми - законотворці!” було проведено тренерами Агенції на початку березня 2024р.
42 педагоги-координатори учнівських команд пройшли дводенні тренінги з методики проведення імітаційної гри з громадянської парламентської просвіти "М18: Ми - законотворці!" у м. Києві. Повернувшись до своїх команд, координатори у березні провели для 504 учнів і учениць чотири демократичні воркшопи
Демократичні воркшопи: “Цінності. Політичні ідеології”, “Що таке політика?”, “Як ухвалюються закони?”, “Як взаємодіяти із парламентом? Створюємо петицію”.
Після цього почався основний етап гри, активності якого тривали у березні та квітні 2024р. Він включав в себе
Написання та підписання петицій
46 звернень М18 до Верховної Ради України було підготовлено ініціативними групами учнів і організовано підпис їх серед своїх ровесників: петиції з питань антикорупційної політики, бюджету та економічного розвитку – 2280 підписів; петиції з питань здоров’я, медичної допомоги та медичного страхування – 1663 підписів; петиції з питань освіти, науки та інновацій – 2099 підписів.
Детальніше https://m18.org.ua/m18-my-zakonotvortsi/petitions.html
Петиції, що набрали 250 голосів і більше були взяті командами за основу розроблення законопроєктів під час повної імітації роботи відповідних уявних комітетів ВРУ
Розроблення та оприлюднення законопроєктів
39 законопроєктів створили юні законотворці за тематикою 3-х комітетів ВРУ:
- Уявний комітет з питань антикорупційної політики, бюджету та економічного розвитку – 13 законопроєктів;
- Уявний комітет з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування – 13 законопроєктів;
- Уявний комітет з питань освіти, науки та інновацій – 13 законопроєктів.
Усі законопроєкти були передані народним депутатам – наставникам гри для аналізу та зворотного зв’язку.
Детальніше https://m18.org.ua/m18-my-zakonotvortsi/draftlaws.html
Завершальний етап гри відбувся 10 травня 2024р., участь в якому взяли 562 учасника.
Молодіжний форум демократії. Обговорення результатів імітаційної гри “М18: Ми-законотворці” та створених учнями законопроєктів.
Серед учасників - почесні гості та наставники гри: Олександр Корнієнко, перший заступник Голови Верховної Ради України, Ігор Когут, директор Програми USAID «РАДА: наступне покоління», Павло Булгак, радник заступниці Голови Верховної Ради України Олени Кондратюк, Наталія Піпа, секретар Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Катерина Шевчук, помічниця з законотворчої роботи народного депутата України Дубнова Артема.
Важливо, що під час Форуму народні депутати –наставники гри надали учням зворотній зв’язок за всіма розробленими законопроєктами і відзначили актуальність тематики й ідеї рішень.
За допомогою інтерактивної навчальної платформи Kahoot було проведено квест, завдяки якому всі присутні мали можливість перевірити свої знання щодо діяльності Парламенту.
Поділимось відгуками наших учасників:
«Проєкт «М18: Ми – законотворці» став прекрасним досвідом для мене, щоб зрозуміти, як побудований парламент і як він працює. Тому я дуже ціную можливість взяти участь у проєкті», – поділився своїми враженнями десятикласник Бучанського ліцею Назарій Колос.
Координаторка учнівської команди Олена Колос-Могиліна з Котелевського опорного ліцею №4 (Полтавська область): Нарешті солодка рефлексія від трьох місяців проробленої роботи. Сьогодні відбувся Форум дитячої демократії, де народні депутати давали зворотній зв'язок по законопроєктах, котрі створювали команди старшокласників. Було дуже приємно почути конструктивну похвалу і щодо напрацювань Котелевського опорного ліцею №4 Котелевської селищної ради! Катерина Шевчук, помічниця з законотворчої роботи народного депутата Артема Дубнова, відзначила, що діти грамотно попрацювали у частині розподілу фінансування, а також змогли розписати чіткі задачі та терміни їх виконання для Міністерства.
Звісно ж, у реальному житті все набагато складніше. Для написання дієвого і потрібного закону треба сумлінно вчитися не один рік, аби ваш текст не був просто "законодавчим спамом". Але діти отримали досвід, а також незрівнянне відчуття, що вони здатні впливати на нашу політику, їхні голоси почуто, їхні ідеї актуальні.
Ми бігали в укриття (навіть сьогодні 7 тривог), проте продовжували працювати. Для мене особисто - це незрівнянне відчуття, коли даєш завдання і чуєш у відповідь: "Зробимо!". І коли переглядаєш наші відео, то міцно закріплюється розуміння того, що ми робимо все правильно! Щиро сподіваюся на подальші проєкти та мрію, щоб наступний Форум пройшов оффлайн!
Разом ми можемо більше!
Все буде Україна!
Координаторка учнівської команди Світлана Меркулова з Ірпінського ліцею №2:
Нам важко переоцінити значення проєкту #М18 " Ми-законотворці", адже протягом майже 4х місяців це було частиною нашого життя....
Трохи нового, дорослого та незвичного- бо ми імітували роботу Верховної Ради України. АЛЕ за такий короткий період ми дізналися про політику та політичні ідеології, створили та подали петицію....За неї проголосувало більше ніж 500 чоловік!
Ми також розробили законопроєкт та провели імітаційне засідання комітету з запобігання корупції, економічного розвитку та бюджету. Ми спробували себе в ролі народних обранців і тепер краще розуміємо роботу депутатів. А головне - ми готові змінювати нашу державу!