Травмапедагогіка для українських шкіл

pic 21 04 25 1У межах проєкту «Травмапедагогіка для українських шкіл» у 2024 році понад 150 педагогічних працівників пройшли навчання на тренінгах у Варшаві. Для того, щоб підтримати впровадження нових підходів у шкільне середовище, було організовано супервізійну підтримку для педагогів. В 2025 році ми продовжуємо супервізійні зустрічі, бо вони стали важливою частиною подальшої роботи з учасницями тренінгів.

photo 2025 04 18 11 43 23Тренерки й експертки з травмапедагогіки Світлана Меркулова та Тетяна Петренко стали частиною великої родини EdCamp Ukraine!

EdCamp Ukraine — це не просто освітній рух. Це спільнота, яка об’єднує вчителів і вчительок з усієї країни, щоб разом переосмислювати підходи до навчання, робити його людяним, чуйним і турботливим. Це середовище довіри, підтримки та розвитку, де кожна зустріч наповнена сенсом, обміном досвідом і щирим прагненням творити зміни в освіті. Тут педагоги не лише навчають, а й вчаться: чути дитину, бачити за поведінкою її потреби, піклуватися про власний ресурс і зростати разом з учнями.

pic 30 03 25 1Наші учасниці тренінгів працюють не тільки з дітьми і колегами, а й з батьками. Ці приклади демонструють, як практика підтримки може охоплювати всю шкільну спільноту — і ставати важливою частиною шкільної культури.

Одним із прикладів є проведення тренінгу у Харківському ліцеї №116, на який запросили бабусь і дідусів учнів. Такий формат дозволив залучити ширше коло дорослих, які відіграють важливу роль у житті дитини, та зробити психологічну підтримку справді спільною справою.

pic 03 03 25 1У Косівському ліцеї №1 Богдана Цьолковська, вчителька зарубіжної літератури, та Людмила Сурнова, вчителька української мови та літератури, ініціювали низку заходів, щоб зробити знання з травмапедагогіки доступними для всіх учасників освітнього процесу — учнів, педагогів і батьків.

Першим кроком стала зустріч із батьками на тему «Що таке травмапедагогіка, або як допомогти батькам розвивати стресостійкість?». Під час зустрічі Людмила Сурнова провела вправи «Абетка радості» та «Моя батарейка», які допомогли батькам не лише краще усвідомити свій емоційний стан, а й знайти способи бути опорою для своїх дітей у складних ситуаціях.

pic 10 02 25 1У Дніпровській гімназії №37 Наталія Громик, директорка закладу, та Вікторія Вдовина, практична психологиня, активно інтегрують елементи травмапедагогіки в повсякденне шкільне життя.

Протягом останнього часу в гімназії було проведено чотири заходи, присвячені темі емоційної стійкості, саморегуляції та збереження внутрішнього ресурсу:

У 1-А та 1-Б класах відбулися заняття для згуртування класу й зниження рівня стресу. Учні знайомились із дихальними вправами, техніками заземлення, «оплесками здоров’я», працювали з антистресовими м’ячиками та ігровим парашутом.

Для учителів організували тренінг «Стрес. Методи допомоги при гострому стресі» з використанням абетки ресурсів, метафоричних карт, стабілізаційних вправ і групової тілесної роботи.

Для учнів 6 класу провели психологічну хвилинку «Відновлюємо ресурси» — коротке заняття з техніками заземлення та парашутом, спрямоване на відновлення балансу.

facebook

facebook

Go to top