3 листопада 2025 р. в Берліні під такою назвою відбулася міжнародна конференція, присвячена питанням психосоціальної підтримки дітей та дорослих в Україні в межах міжнародного проєкту «Травмапедагогіка для українських шкіл».
У заході взяли участь фахівці німецьких освітніх і наукових інституцій, зокрема соціально-педагогічного інституту підвищення кваліфікації Берлін-Бранденбург, а також команда тренерів і представники організацій-виконавців проєкту : ГО «Dialogue for Understanding e.V» (Німеччина) та «Агенція розвитку освітньої політики» (Україна).
Представники Агенції презентували аналітичний звіт щодо потреб українських учителів і дітей, які зазнали наслідків війни, а також продемонстрували результати тренінгів з підвищення кваліфікації освітян щодо методів травмапедагогіки у закладах освіти України та кращі практики їх впровадження. Було наголошено, що школа може і повинна бути не лише місцем навчання, але й простором психологічного захисту, підтримки та стабільності для дитини в умовах воєнного та післявоєнного періодів.
Серед спікерів конференції були: доктор Ірина Мюцельбург, психополітикиня, дослідниця питань освіти і міграції; доктор Мартін Штраубе, антропософський лікар загальної практики, автор методики з травмапедагогігки; Мінка Штраубе, медіаторка, поетична терапевтка, травматерапевтка; Ірина Іванюк, координаторка проєкту «Травмапедагогіка для українських шкіл», заступниця голови правління Агенції.
Тренерки й експертки проєкту «Травмапедагогіка для українських шкіл» Олена Глуговська, Олена Іванова, Світлана Меркулова, Тетяна Петренко провели для німецьких колег тематичні майстер-класи, присвячені профілактиці професійного вигорання, розвитку ресурсного стану та базовим навичкам надання психологічної першої допомоги учасникам освітнього процесу. Формат інтерактивних занять дозволив учасникам практично відпрацювати інструменти самопідтримки та педагогічної взаємодії в умовах підвищеного стресу.
Під час панельних дискусій обговорювалися питання впливу війни на психоемоційний стан дітей, освітян і родин, а також роль школи як простору безпеки та відновлення. Окрему увагу було приділено викликам, з якими стикаються українські діти-біженці, що навчаються в німецьких школах, та можливостям міжсекторальної співпраці у сфері психосоціальної підтримки.
Учасники конференції відзначили високий професійний рівень українських тренерів та практичну цінність представлених методик і вражаючий соціальний ефект проєкту «Травмапедагогіка для українських шкіл». Було підкреслено, що проблематика емоційного виснаження, тривожності та травматичного досвіду дітей є спільною як для України, так і для Німеччини, що підтверджує актуальність подальшого міжнародного співробітництва в цій сфері.
Від імені Агенції розвитку освітньої політики висловлено щиру вдячність німецьким партнерам — організації Dialogue for Understanding за дворічну плідну співпрацю, підтримку та послідовну допомогу українським освітянам у час війни. Також висловлено подяку Міністерству закордонних справ Німеччини за фінансування проєкту та стратегічну підтримку розвитку психосоціальних ініціатив, спрямованих на захист прав і добробуту дітей.
Конференція «Коли школа стає захистом дітей у період війни» стала важливим етапом у розвитку міжнародного партнерства у сфері травмапедагогіки та психосоціальної підтримки. Вона підтвердила, що системна допомога дітям і педагогам можлива лише за умови спільних зусиль і міжкультурного обміну досвідом.
«Травмапедагогіка для українських шкіл» - це освітній проєкт, який виконується в співпраці громадських організацій «Dialogue for Understanding e.V» (Німеччина) та «Агенція розвитку освітньої політики» за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини.

