lev449022920Майже 100 школярів-учасників Всеукраїнської імітаційної гри «Менші 18: Ми – законотворці!» з моделювання діяльності Верховної Ради України 3 червня 2024 р. взяли участь у воркшопі з парламентської громадянської просвіти до Міжнародного дня захисту дітей. Подію організовано Програмою USAID «РАДА: наступне покоління» спільно з Освітнім центром ВРУ та Агенцією розвитку освітньої політики.

До заходу долучилися народні депутати України, зокрема Іван Крулько, Роман Грищук, які були наставниками юних законотворців під час гри, а також Олександр Горенюк.

Учасниками воркшопу стали учні 7-11 класів закладів освіти з Бучі, Ірпеня, Києва і вихованці Мелітопольського палацу дітей і творчості.

lev6962 2У вітальному слові керівник програм розвитку демократії та врядування місії USAID в Україні Олександр Піскун наголосив на значущості парламентської просвіти для дітей і молоді.
Радник Програми «РАДА: наступне покоління» Ігор Когут підкреслив, що необхідно розвивати громадянську парламентську освіту, щоб діти ставали відповідальними громадянами і знали, як працює парламент, як відбувається політичний процес і чому це важливо.

levphoto 2024 06 05 06 50 43Голова Агенції розвитку освітньої політики Людмила Паращенко представила результати пілотного впровадження імітаційної гри «Молодші 18: Ми – законотворці!», що здійснювалася у межах Програми USAID «РАДА: наступне покоління» упродовж січня – травня 2024 р. У грі взяли участь 43 заклади освіти з різних областей України, які працюють як пілотна мережа осередків парламентської просвіти. Понад півтисячі старшокласників набули досвіду законотворчої діяльності – вони створювали петиції та на їх основі розробляли власні законопроєкти. Понад 6000 школярів в цих пілотних закладах дізналися про діяльність Верховної Ради України, що підвищило їх інтерес до теми парламентаризму та взаємодії з народними депутатами України. Для впровадження парламентської просвіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти розроблено курс за вибором «Наш парламент : досліджуємо, розуміємо, впливаємо» та навчально-методичне забезпечення до нього. Імітаційна гра, як свідчить досвід впровадження, є дієвою формою навчання учнівства основам представницької демократії та парламентаризму.

lev171Під час заходу юні законотворці поспілкувалися з народними депутатами України про свої законодавчі ініціативи та поділилися враженнями від гри.

Під час заходу Освітній центр ВРУ провів інтерактивну лекцію та вікторину, а також симуляційну вправу з розподілу державного бюджету. Учасники в цікавій і доступній формі поглибили знання про парламент і законодавчий процес в Україні, а також отримали призи й подарунки від організаторів.