Передумови. Цей проєкт став логічним продовженням співпраці ГО «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики» з Програмою USAІD  Рада за підтримки Фонду Східна Європа в рамках проєкту «Створення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи», який реалізовувався впродовж лютого-травня 2020 р.  Наші експерти у партнерстві з Освітнім Центром Верховної Ради України (ОЦВРУ) розробили пакет навчально-методичного забезпечення, що включає в себе: методичний посібник з громадянської парламентської просвіти для роботи з дітьми та молоддю «Мій Парламент: розумію і впливаю», інтерактивну експозицію «Верховна Рада України відкрита для дітей», що складається з двох банерів про структуру і діяльність парламенту та два інформаційні плакати «Як працює Верховна Рада України» й «Мій Парламент: розумію і впливаю». Ці публікації можна завантажити в розділі Публікації на цьому сайті.

Була створена пілотна мережа з 6-ти інтерактивних парламентських просвітницьких осередків на базі закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) в ОТГ Березівського району Одеської області, м.Житомир, м.Кривий Ріг, м.Черкаси, м.Покровська та м.Мирнограда.

Діяльність пілотної мережі парламентських просвітницьких осередків довела ефективність запропонованого формату для навчання координаторів, вчителів, учнів, тому ми розширюємо мережу осередків в інших областях завдяки проєкту «Розширення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи», що триватиме до травня 2020-2021рр.

Нові 10 осередків створені на базі шкіл і позашкільних навчальних закладів, які активно займаються громадянським вихованням дітей через неформальну освіту та активно співпрацюють з нашою організацією в рамках інших проектів з громадянської освіти. Географічно мережа охоплює схід, захід, південь і центр країни:

1

Дубенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6, Рівненська обл.

2

Тернопільський НВК «Школа-ліцей №6 ім. Н.Яремчука»

3

Палац дитячої та юнацької творчості Мелітопольської міської ради Запорізької області

4

Ріпкинська гімназія імені Софії Русової Ріпкинської ради Чернігівської області

5

Львівська українська гуманітарна гімназія ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови

6

Лозівський навчально-виховний комплекс №10 "Загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад" Лозівської міської ради Харківської області

7

Комунальний заклад "Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів села Великий Митник" Хмельницької районної ради Вінницької області

8

Миколаївська ЗОШ №1 імені Олега Ольжича Миколаївської міської ради

9

Харківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №10 Харківської міської ради Харківської області

10

Одеський ліцей №9 Одеської міської ради Одеської області

Просвітницькі осередки працюватимуть з пакетом навчально-методичного забезпечення з учнями молодшої та середньої школи, що розробили наші експерти, а також з навчальними матеріалами ОЦ ВРУ. Координатори мережі поширюватимуть серед колег свого міста/села інформацію щодо діяльності просвітницьких осередків, залучать до участі в 4-х онлайн-тренінгах 100 педагогічних працівників, які долучаються до співпраці з осередками, отримають навчально-методичний пакет (посібник, плакати) і проводитимуть уроки парламентаризму для свої учнів.

Ефективною формою роботи в умовах пандемії COVID-19 є Всеукраїнський онлайн-урок з Парламентаризму, який ми проведемо під час Всеукраїнського тижня права (перший тиждень грудня), це дозволить залучити велику кількість дітей з різних областей України та сприятиме громадянській парламентській просвіті.

 З метою обміну досвідом та зміцнення діяльності мережі просвітницьких осередків буде проведена онлайн-панельна дискусія з участю координаторів 16-ти інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи, народних депутатів, співробітників ОЦВРУ з питань громадянської освіти та молодіжної політики.

У рамках проекту буде проведено соціологічне дослідження з метою виявлення готовності у впровадженні громадянської парламентської просвіти вчителями та затребуваності інтерактивних форм викладання громадянської парламентської просвіти серед учнів і вчителів. На основі отриманих результатів експерти підготують рекомендації щодо ефективних форм впровадження громадянської парламентської просвіти для Міністерства освіти і науки України, Освітнього Центру Верховної Ради України, директорів і вчителів шкіл.