З 18 по 24 серпня 2024 р. у Варшаві успішно проведено четвертий тренінг для вчителів і практичних психологів «Травма-інформована педагогіка: форми й методи роботи в українській школі». Учасницями були 28 освітянок, які представляли 14 освітніх закладів України. Географічне охоплення шкіл – Волинська, Запорізька, Київська, Львівська та Харківська області.
Перший день був присвячений знайомству, висловлюванням учасницями своїх очікувань від тренінгу. Учасниць привітали Джоанна Господарчик директорка Департаменту освіти м. Варшави, Якоб Реймер, директор ГО «Austausch» і Ліза Яр, співробітниця ГО “D4Y”. Під час роботи тренінгу ми розглядали реальні проблемні ситуації, з якими стикаються педагоги під час повсякденного життя в школі, та спільно шукали шляхи їх вирішення. Використовували вправи на визначення власних ресурсів, що допомагають вчителям впоратися з хронічним стресом. У другій половині дня відбувся освітній візит до Варшавського центру підвищення кваліфікації вчителів (WCIES), де учасниці мали можливість порівняти підходи до організації системи підвищення кваліфікації в Україні та Польщі.
Другого дня було приділено увагу таким темам, як прояви стресу, види травм і наслідки хронічного стресу для педагогів і учнів. Особливу увагу було приділено методам надання першої психологічної допомоги учням. Дуже важливо усвідомлювати, що життя рятують не знання, а навички, які так необхідні нашим педагогам! Також нашими учасницями була опанована методика Basic PH, а ввечері на них чекала надзвичайно цікава екскурсія "Шедеври музею", що проходила у Національному музеї.
Третій день був не менш насиченим – наші учасниці дізнались про важливість позитивного ставлення до дитини та розуміння її потреб, а також отримання зворотного зв'язку від дітей. Вчитель має бути опорою для дитини - людиною, яка розуміє її потреби, а також усвідомлює, що за поганою поведінкою завжди є щось, що її спричиняє. У другій половині дня відбулася екскурсія до Королівського замку, який є визначною пам'яткою історії та архітектури Польщі, а також однією з найважливіших королівських резиденцій у Європі.
Протягом четвертого дня учасниці ознайомилися з арт-терапією на практиці, дізнавшись багато нової інформації про свої емоції, а також відкрили для себе Mindfulness — одну з ключових навичок ХХI століття, яка дозволяє жити повним життям, краще розуміти себе і оточуючих, діяти з повною включеністю в поточний момент. Учасниці навчились використовувати колоду метафоричних карт "Happy cards". Культурна програма також була насиченою — вранці відбулася екскурсія до Вілянівського палацу, який був побудований для короля Яна III Собеського в кінці XVII століття.
П'ятого дня розглядалась тема роботи з батьками. У зв'язку з війною запити батьків до вчителів змінилися, тому сьогоднішні практичні вправи були були спрямовані на правильне визначення своєї зони відповідальності. На завершення навчальної частини програми тренінгу всі учасниці отримали сертифікати підвищення кваліфікації, а також матеріали для роботи та проведення ігр з дітьми. Під час культурної частини програми було відвідано Музей Варшави, завдяки чому наші учасниці побачили багато цікавих речей, пов'язаних з історією столиці Польщі.
Дякуємо нашим німецьким партнерам Dialogue for Understanding e.V., Міністерству закордонних справ Німеччини та Департаменту освіти міста Варшава за нові можливості й організацію навчання. Дякуємо нашим учасницям за неймовірну атмосферу довіри, підтримки та шалену енергетику, яку ви можете спостерігати на фейсбук-сторінці проєкту «Травмапедагогіка для українських шкіл» https://www.facebook.com/traumapedagogy/