pic 30 03 25 1Наші учасниці тренінгів працюють не тільки з дітьми і колегами, а й з батьками. Ці приклади демонструють, як практика підтримки може охоплювати всю шкільну спільноту — і ставати важливою частиною шкільної культури.

Одним із прикладів є проведення тренінгу у Харківському ліцеї №116, на який запросили бабусь і дідусів учнів. Такий формат дозволив залучити ширше коло дорослих, які відіграють важливу роль у житті дитини, та зробити психологічну підтримку справді спільною справою.

Зустріч відбулася в межах ініціативи, започаткованої Оксаною Бугаковою, депутаткою Харківської міської ради, яка виступає за створення безпечних просторів для харків’ян у часи тривожності та нестабільності.

Учасники зустрічі знайомилися з простими, але ефективними техніками: дихальна гімнастика для стабілізації стану, вправа «Трамвай», що допомагає образно «відпускати» тривогу, «оплески здоров’я» — як спосіб включення тіла та зниження емоційного напруження.

pic 30 03 25 2Завершальною частиною стало «коло радості», де кожен мав змогу поділитися тим, що допомагає йому триматися й знаходити опору в непростих реаліях сьогодення.

У ліцеї переконані: підтримка не має вікових обмежень, і для створення ресурсного середовища важливо долучати всіх, хто поруч із дитиною.

Сьогодні наші учасниці працюють у різних містах і школах, у різних умовах — але з однаковим фокусом: допомогти дитині відчути безпеку, бути почутою і підтриманою. Травмапедагогіка для них — це не окремий напрям, а частина культури взаємодії, у якій важлива не лише академічна успішність, а й здатність зберігати себе.

За подальшою діяльністю наших учасниць та їхнім упровадженням отриманого досвіду в практичну діяльність є можливість слідкувати на фейсбук сторінці нашого проєкту https://www.facebook.com/traumapedagogy/