У період з 6 по 12 липня 2025 року у Варшаві відбувся 5-ти денний тренінг у межах освітнього міжнародного проєкту «Травма-інформована педагогіка: форми й методи роботи в українській школі». Цей проєкт реалізує ГО «Агенція розвитку освітньої політики» у співпраці з Dialogue for Understanding e.V. за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини, Фонду Ебергарда Шьока, а також Департаменту освіти міста Варшави.
Учасницями стали 30 педагогічних працівниць з 15-ти закладів загальної середньої освіти з Волинської, Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Полтавської, Київської, Одеської, Миколаївської, Херсонської областей та м. Києва.
Перший день проходив емоційно та зворушливо. На відкритті учасниць тепло привітала Ірина Іванюк, керівниця проєкту від ГО «Агенція розвитку освітньої політики», Катерина Кокоріна, представниця від німецької ГО «Dialogue for Understanding e.V.», Божена Глажеська, керівниця відділу міжнародних проєктів і підвищення кваліфікації вчителів Департаменту освіти м.Варшави. Педагоги ділилися своїми історіями та розповідали, яким саме чином їхні заклади працюють у такий складний для нашої країни час. У другій половині дня був візит до WCIES – Варшавського центру освітніх і суспільних інновацій, де учасницям розповіли про систему підвищення кваліфікації вчителів Варшави. Після цього була приємна вечірня прогулянка вулицями старого міста Варшави.
Другий день був не менш насичений – було порушено важкі, але важливі теми. Учасниці розглядали травму та її ознаки, з'ясовували те, чим відрізняється травма від травмуючих подій, а також дізналися більше про прояви ПТСР. Багато хто з полегшенням дізнався, що травматичні події необов'язково призводять до травми.
Третій день також був сповнений подій – освітня програма надала можливість ознайомитися з основними засадами травмапедагогіки: травмо-чутливим ставленням до дитини, забезпеченням надійного емоційного зв’язку та наданням психологічної підтримки. Учасниці вчилися знаходити причини поганої поведінки учнів — варто розуміти, що кожен такий випадок насправді спровокований певною незадоволеною потребою. У другій половині дня відбулась незабутня екскурсія до Королівського замку, визначної пам'ятки історії та архітектури Польщі.
Четвертий день розпочався з екскурсії до Вілянівського палацу, який був побудований для короля Яна III Собеського в кінці XVII століття, де наші учасниці мали можливість послухати про зворушливу історію кохання та насолодитися яскравою, багатобарвною варшавською осінню. Практична частина дня була такою ж надихаючою, як і його початок, із застосуванням арт-терапії, майндфулнес та "Happy Cards".
Упродовж п'ятого дня розглянуто тему роботи з батьками. Вчителі поповнили свої знання величезною кількістю нових вправ і технік, які тепер сміливо можна використовувати в роботі. День було завершено «Колом емпатії», після чого кожна учасниця отримала сертифікат підвищення кваліфікації. Також кожен представлений заклад загальної середньої освіти отримав свою ресурсну валізку, що містить навчально-методичні та ігрові матеріали для роботи з дітьми. Впевнено можемо сказати, що тепер ще одна неймовірна група учасниць готова використовувати отримані знання та навички з травма-інформованої педагогіки на практиці.
Під час закриття тренінгу учасниць привітав Торстен Керп, представник посольства Німеччини в Польщі, який висловив слова підтримки всім українцям, а особливо освітянам, які тримають свій освітній фронт. Тренінг у Варшаві став важливим етапом у створенні шкільного безпечного середовища для дитини, що сприятиме їх соціальній стійкості та розвитку емпатії.
Дякуємо нашим учасницям за неймовірну атмосферу довіри, підтримки та шалену енергетику, яку ви можете спостерігати на фейсбук-сторінці проєкту «Травмапедагогіка для українських шкіл» https://www.facebook.com/traumapedagogy/