Експертка проєкту "Травмапедагогіка для українських шкіл" Світлана Меркулова ділиться досвідом використання практичних інструментів для зниження стресу у дітей під час уроків, якими поділились німецькі експерти.
Травмапедагогіка надає цінні інструменти для роботи зі стресом учнів, сприяючи їх психологічному благополуччю. Вправи на простукування та повернення до тіла є одними з ефективних методів, які я використовую для допомоги школярам розслабитися та знизити рівень стресу. Простукування може слугувати засобом саморегуляції, допомагаючи дітям зосередитися та знизити напругу. Вправи на повернення до тіла дозволяють учням звертати увагу на фізичні відчуття та знаходити способи розслаблення.
Заземлення, що включає в себе контакт з природою або фізичну активність, є ще одним важливим елементом стресоподолання. Працюючи в школі я впроваджую ці принципи, створюючи для учнів безпечне та підтримуюче середовище.
Важливо навчити дітей та підлітків стратегіям подолання стресу, які вони можуть використовувати не лише в школі, але й у їхньому повсякденному житті. Надання учням інструментів для самопізнання та саморегуляції сприяє їхньому психічному здоров'ю та навчальному успіху.
Враховуючи важливість психічного здоров'я, корисно використовувати танцювальні вправи на простукування чи заземлення як інструмент для зменшення стресу та покращення емоційного стану. Впровадження методів стресоподолання в шкільну практику сприяє створенню сприятливого навчального середовища. Велика увага до емоційного та психічного благополуччя школярів покращує їхню здатність зосереджуватися та засвоювати новий матеріал.
Застосування вправ на простукування та повернення до тіла є частиною комплексу заходів для збереження психічного здоров'я учнів. Проведення уроків зі стресоподолання може також покращити взаємини між учнями та створити позитивний класний колектив. Застосування травмопедагогічних підходів також розвиває в учнів навички саморегуляції та внутрішньої зосередженості. Розвиток вміння розпізнавати власні стресові реакції надає учням можливість ефективніше управляти своїм емоційним станом.