25 квітня 2020 року для координаторів пілотної мережі парламентських просвітницьких осередків на платформі ZOOM відбувся ІІІ модуль навчального вебінару «Ефективні методики й інтерактивні форми громадянської парламентської просвіти для дітей і молоді». Вебінар проводиться у рамках проєкту «Створення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи», який реалізується ГО «Агенція розвитку освітньої політики».
Тренери проєкту Гриньова Марія та Леся Юрчишин ознайомили учасників вебінару з методикою проведення квесту як інтерактивного методу громадянської парламентської просвіти. Запропоновані квести розраховані для різної вікової категорії учнів. При їх розробці особлива увага приділялася активностям, що базуються на завданнях, які стимулюють інтелектуальні здібності учасників і задіюють їх емційно-вольову сферу, є автентичними та релевантними для дітей та молоді різного віку.
Леся Юрчишин ознайомила учасників навчання з основними чотирма принципами побудови квесту, особливу увагу звернувши на логістику його проведення та запропонувала формат роботи з учнями середньої та старшої школи. Учасники мали можливість уявити себе учнями та пройти всі п’ять станцій з завданнями, зокрема створити id-картку громадянина України для пропуску на екскурсію до ВРУ, за допомогою Гугл-карти прокласти маршрут з Черкас, Покровську, Мирнограду, Одеси, Кривого Року й Тернополя до головної будівлі Верховної Ради України, що розташована у Києві, створити міні-історію про експонати, які знаходяться у цій будівлі, продемонструвати свої знання про структуру та діяльність ВРУ, а також поділитися власним досвідом впливу як громадян на роботу ВРУ.
Особливості проведення квесту для учнів початкової та середньої школи пояснила Марія Гриньова. Так, серед переліку завдань квесту учасники мали можливість попрацювати в групах над розглядом та прийняттям законів, що стосувались таких хвилюючих не лише для дітей, а й освітян, питань, як безкоштовне харчування, відміна оцінок в початковій школі, відміна домашніх завдань, заборона використання мобільних телефонів та добровільність у виборі предметів для вивчення. Не менш активно учасники працювали у групах над створенням звернень до народних депутатів щодо вирішення нагальних екологічно-соціальних проблем сьогодення: сортування сміття, переробка пластику, вирубка лісів, безпритульні тварини, паління та алкоголізм.
Віртуальна екскурсія видалася напрочуд інтенсивною і динамічною. Завдяки мобільності тренерів та вдалому використанню різноманітних можливостей навчальних онлайн-ресурсів їм вдалося зберегти принцип активності і включеності усіх учасників у виконання завдань квестів. Саме тому під час рефлексії проведений модуль був охарактеризований такими висловами, як креативно навчаємося, розвиваємося, діємо змістовно.
Проєкт «Створення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи» є частиною Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», що виконується Фондом Східна Європа.
Програма РАДА: https://www.facebook.com/radaprogram/
Фонд Східна Європа: https://www.facebook.com/eef.org.ua/