Урок парламентаризму для школярів «Мій парламент: розумію і впливаю!»У рамках проєкту «Створення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи», який реалізується ГО «Агенція розвитку освітньої політики», 24 квітня 2020 року для координаторів пілотної мережі парламентських просвітницьких осередків на платформі ZOOM відбувся ІІ модуль навчального вебінару «Ефективні  методики й інтерактивні  форми громадянської парламентської просвіти  для дітей і молоді».

 

Участь  у навчанні беруть педагоги та керівники закладів освіти, в яких створені пілотні осередки: Виноградненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Новокальчевської сільської ради ОТГ Березівського району Одеської області, Першої міської гімназії міста Черкаси, ЗОШ І-ІІІ ступенів №9 Покровської міської ради Донецької області, ЗОШ І-ІІ ступенів №4 Мирноградської міської ради Донецької області, Криворізької ЗОШ І-ІІІ ступенів №68, Житомирського обласного ліцею-інтернату для обдарованих дітей.

Тренери проєкту Гриньова Марія та Леся Юрчишин ознайомили учасників вебінару з методикою проведення уроків парламентаризму – інтерактивних занять для учнів різної вікової категорії, які мають на меті сприяти становленню громадянської самосвідомості та формуванню правової і політичної культури школярів. 

Проведення віртуальної екскурсії до Верховної Ради УкраїниТак, Гриньова Марія разом з учасниками змоделювала проведення віртуальної екскурсії до Верховної Ради України для учнів початкової та середньої школи. В основу уроку було покладено перегляд та обговорення  розробленого програмою РАДА освітнього фільму  для дітей «Як працює Парламент», а також інтерактивна вправа «Приймальня народного депутата». Ключовим завданням тренерки було продемонструвати можливість у легкій і доступній формі ознайомити учнів початкової школи  з  діяльністю Верховної Ради України та народних депутатів. І в цьому їй допоміг син Денис, який став активним учасником уроку і долучився до перегляду та обговорення фрагментів фільму, а також створив лист-звернення до народних депутатів.

Імітаційна гра «Наш законопроєкт». Леся Юрчишин запропонувала формат роботи з учнями середньої та старшої школи у вигляді імітаційної гри «Наш законопроєкт». Учасникам пропонувалось зіграти ролі народних депутатів,  представників громадськості, журналістів, щоб пройти всю процедуру створення та прийняття закону на основі законопроєкту «Відміна домашнього завдання».

Запропоновані тренерками методи і форми роботи були вже апробовані під час проведення спільно з Освітнім центром ВРУ уроків парламентаризму, однак представлені учасникам навчання у адаптованому до дистанційного навчання вигляді. Педагоги матимуть можливість самостійно обирати варіант уроку або ж комбінувати їх елементи, спираючись на рівень підготовки та обізнаності дітей в сфері парламентаризму.

Учасникам сподобались нові ідеї та формати роботи з учнямиУчасникам сподобались нові ідеї та формати роботи з учнями. Отриманні знання стануть у нагоді координаторам, бо вже визначено, що 15 травня 2020 року всі просвітницькі осередки проведуть у  єдиний урок парламентаризму для учнів, бо саме в цей день Верховна Рада України святкуватиме своє 30-ти річчя.

Проєкт «Створення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи» є частиною Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», що виконується Фондом Східна Європа.

Програма РАДА: https://www.facebook.com/radaprogram/
Фонд Східна Європа: https://www.facebook.com/eef.org.ua/