mzosh1 1Ідея громадянської парламентської освіти об’єднала учнів і вчителів Рідної школи. Спочатку був захоплюючий старт педагогів: Ганни Строїнової, заступниці директора школи з виховної роботи, учительки історії, й Ольги Семків, учительки початкових класів, на онлайн тренінгу «Уроки парламентаризму» у рамках проєкту «Створення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи», що реалізується громадською організацією «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики» в межах Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», що виконується Фондом Східна Європа. А далі – презентація проєкту, проведення практичних вправ на різдвяних та весняних педагогічних вакаціях для учителів школи, проведення уроку парламентаризму для учнів початкової школи «Мій парламент: розумію та впливаю» та імітаційної гри «Ми - законотворці» для учнів школи ІІ-ІІІ ступенів, квестів «Віртуальна екскурсія до Верховної Ради України», презентація проєкту та безпосередньо посібника «Мій парламент: розумію та впливаю» для учителів історії та заступників директорів шкіл з виховної роботи міста Миколаєва. Результатом спільної діяльності стали нові знання, вміння та гарні емоції!

mzosh1 2

У подальшому на колег та учнів міста чекають уроки парламентаризму у рамках реалізації міського проєкту «Уроки парламентаризму «Ми – законотворці», проведення яких стало можливим завдяки спільній організаційній роботі нашого учнівства, а саме громадської організації «Центр молодіжної діяльності» (голова Ренат Вервика, учень 11 класу, президент учнівської Ольжичевої республіки) та управління молодіжної політики Миколаївської міської ради.

Що ж змінилося? Яких змін ми досягли? Учні почали усвідомлено ставитися до власних прав та обов’язків, розуміти суть діяльності демократичних інститутів влади та свого особистого впливу на них, необхідність брати активну участь у громадському житті. Школярі підвищили рівень обізнаності про парламентаризм, роль і функції Верховної Ради, діяльність народних депутатів, вчилися основам парламентаризму, знайомилися із законодавчою процедурою, успішно справлялися із «депутатськими ролями», обговорювали уявні закони та оволодівали навичками демократичної процедури голосування.

mzosh1 3Від участі у проєкті ми очкували, що набудемо нових знань, вмінь та зможемо використовувати їх, як для проведення уроків із учнями, так і для практичних занять (інтенсивів) із учителями. Тож дуже раді, що наші очікування справдилися, а громадянська парламентська освіта у нашому закладі набирає обертів! Ми готові до нових уроків, квестів, Днів та Тижнів парламентаризму, як у нашому закладі, так і до нових презентацій фішок громадянської парламентської освіти педагогам міста з метою подальшого поширення ідей серед учнівства.

Ганна Строїнова, Ольга Семків,
координаторки Уроків парламентаризму у Рідній школі

 

Заходи здійснюються за підтримки Програми Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Рада: наступне покоління» (RANG), що виконується ГО «Інтерньюз-Україна» в партнерстві з ГО «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики».