ripkyПарламентська просвіта громадян є важливим компонентом системи сучасного суспільства. Визначальним чинником і передумовою демократичних перетворень у суспільстві є зміна способу мислення людей, ціннісних орієнтацій. Для підвищення парламентської просвіти в нашому регіоні ми стали учасниками проєкту «Розширення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи». 

 

Першочергово, взявши участь у даному проєкті, кординатори в нашому закладі проінформували громадськість селища Ріпок про участь Ріпкинської гімназії імені Софії Русової в даному проєкті та його важливість для сучасної молоді через районну газету «Життя Полісся».

27 січня 2021 року відбулася презентація для вчителів закладу проєкту "Розширення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи", на якій координатори проєкту вчитель історії Дебела Тетяна та соціальний педагог Гладка Олена ознайомили з етапами реалізації проєкту та представили навчально-методичні матеріали, які були надіслані організаторами проєкту.

02 лютого 2021 року відбувся Всеукраїнський онлайн урок за участю наймолодшого народного депутата цього скликання Святослава Юраша. Учні 9,10 класів ознайомилися з особливостями роботи народного депутата та отримали відповіді на всі хвилюючі запитання.

Кординаторами проєкту було ознайомлено учнів з інформаційними матеріалами банерів: «Мій парламент: розумію і впливаю», «Верховна Рада України відкрита для дітей», де учні мали змогу попрацювати з QR- кодами та переглянути змістовні інформаційні відео.

Протягом лютого-березня пройшли парламентсько-просвітницькі уроки в рамках проєкту за участі учнів гімназії, а саме:

  • квест "Віртуальна екскурсія до Верховної Ради України" 3 клас;
  • квест "Віртуальна екскурсія до Верховної Ради України" 5 клас;
  • квест "Віртуальна екскурсія до Верховної Ради України" 6 А клас;
  • квест "Віртуальна екскурсія до Верховної Ради України" 6 Б клас;
  • квест "Віртуальна екскурсія до Верховної Ради України" 7 клас;
  • квест "Віртуальна екскурсія до Верховної Ради України" 8 клас;
  • квест "Віртуальна екскурсія до Верховної Ради України" 10 клас;
  • імітаційна гра "Ми - законотворці" 9 клас;
  • імітаційна гра "Ми - законотворці" 10 клас;
  • імітаційна гра "Ми - законотворці" 11 клас;
  • урок парламентаризму «Мій парламент: розумію і впливаю» 11 клас;
  • урок парламентаризму «Мій парламент: розумію і впливаю» 2,4 клас.

24 березня відбулося розширене засідання Президентської Ради ГУР "Данко" за участі координаторів проєкту . На якому було висвітлено питання щодо впровадження громадаянсько-парламентської просвіти в освітньому процесі. Її значення та роль для майбутнього України.

Завдяки даному проєкту учні та вчителі нашого закладу мали змогу поповнити свої знання шляхом участі в парламентських уроках, зламали свої негативні стереотипні уявлення про роботу Верховної Ради України та діяльності народних депутатів. Поняття парламенту сприймалося більшістю учнів та й деяких учителів, як дуже важке за змістом поняття, і це поняття повинно розглядатися в старших класах. Але завдяки таким сучасним інтерактивним формам та методам всі переконалися, що такі знання корисно, цікаво та результативно отримувати, незважаючи на вікові категорії дітей.

Найбільше пишаємося тим, що змогли залучити всіх вчителів та майже всіх учнів нашого навчального закладу. Проводячи такі уроки, навіть не очікували, що учні самі виявлять бажання та будуть запрошувати нас для проведення наступних уроків і проявлять настільки активну позицію та ініціативу. Учні були небайдужими до даного проєкту, а й навіть навпаки, переймалися та активно брали участь у всіх парламентських уроках.

Саме така парламентська просвіта спроможна закласти фундамент громадянського суспільства, в якому кожна людина відчуватиме себе поінформованим і відповідальним громадянином.

Дякуємо Вам і пишаємося тим, що надали можливість нашій гімназії взяти участь у даному проєкті.

Координатори парламентського осередку на базі Ріпкінської гімназії
Дебела Тетяна, вчитель історії
Гладка Олена, соціальний педагог