Громадська організація «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики» розпочала реалізацію проєкту «Розширення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи». Проєкт є частиною Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», що виконується Фондом Східна Європа». 

photo 2020 12 11 111 грудня відбулася установча зустріч, в ході якої Людмила Паращенко, голова ГО «Агенція розвитку освітньої політики», ознайомила учасників з основною метою діяльності парламентських просвітницьких осередків, що, зокрема, полягає у підвищенні рівня обізнаності школярів про парламентаризм, роль і функції Верховної Ради України й народних депутатів та формування громадянської компетентності учнів початкової, середньої та старшої школи. Ірина Іванюк, заступник голови правління ГО "Об'єднання "Агенція розвитку освітньої політики", обговорила з учасниками питання актуальності даного напрямку громадянської освіти дітей та молоді. Також під час вебінару учасники презентували себе й були ознайомлені з планом реалізації проєкту.

photo 2020 12 11 2

Цього тижня учасники проєкту взяли участь у серії вебінарів, під час яких ознайомлювалися із інтерактивними методиками громадянської освіти:

  • Модуль 1. Урок парламентаризму для учнів початкової та середньої школи «Мій парламент: розумію та впливаю!»
  • Модуль 2. Урок парламентаризму для учнів середньої та старшої школи. Імітаційна гра «Ми - законотворці»
  • Модуль 3. Квест «Віртуальна екскурсія до Верховної Ради України» для учнів початкової та середньої школи
  • Модуль 4. Квест «Віртуальна екскурсія до Верховної Ради України» для учнів середньої та старшої школи

Тренерами проєкту є  Леся Юрчишин та Гриньова Марія, експерти-практики в галузі громадянської освіти, котрі спільно з учасниками опрацьовують можливості використання навчально-методичних ресурсів посібника «Мій парламент: розумію і впливаю» в онлайн та офлайн форматах.

photo 2020 12 17 3Чому нам важливо знати інформацію про діяльність парламенту, народних депутатів і громадянську партисипацію? – питання, яке актуалізує потребу в громадянській парламентській просвіті дітей та молоді. Ось що з цього приводу думають учасники проєкту:

  • Щоб діти були політично свідомими, і розуміли, що президент не відповідає за ЖКХ. (Ярослава)
  • Щоб уявляти як працює Верховна Рада і що це таке взагалі. (Ганна)
  • Щоб не бути стороннім глядачем, а приймати участь у житті країни. (Світлана)
  • Щоб учні були свідомими громадянами країни. (Ольга)
  • Тому що депутатів обирає народ, і ми повинні знати, чи дійсно вони відстоюють наші права. (Маргарита)

photo 2020 12 17 4Запропоновані тренерками методи і форми роботи були вже апробовані пілотними парламентськими просвітницькими осередками та іншими учасниками мережі М18. Так, на одному із вебінарів своїм досвідом проведення квесту для учнів початкових класів  в офлайн форматі поділилася Катерина Плетяк, заступник директора з виховної роботи Красносільського ЗЗСО І-ІІІ ступенів – ліцею. Поради пані Катерини стануть у нагоді нашим учасникам під час проведення активностей з учнями.

Навчання в рамках проєкту продовжуватиметься, а поки наші учасники чекають на навчально-методичний комплект, який включає в себе:

  • інтерактивну експозицію «Верховна Рада України відкрита для дітей», що складається з двох банерів для проведення квестів та екскурсій;
  • інформаційні плакати «Як працює Верховна Рада України»;
  • методичні посібники з інтерактивними методиками «Мій Парламент: розумію і впливаю».

photo 2020 12 17 5А ми із превеликим задоволенням поділимося першими враженнями наших учасників:

  • Я зможу і хочу використовувати матеріали як для проведення уроків із учнями, а також для практичних занять (інтенсивів) із учителями! (Ганна)
  • Зустріч була цікава та корисна. Цю інформацію можна використати не тільки на уроках правознавства, а і під час тижня громадянського виховання. Саме такі форми, методи і прийоми сприймає сьогоднішній учень! (Олена)
  • Сьогодні дізналася, що взагалі існують уроки парламентаризму. Мабуть, і найменші учні зможуть  приймати участь у таких уроках і їм буде цікаво. (Світлана)