Упродовж січня-березня 2021 р. вчителями школи було проведено більше 50-ти уроків та квестів парламентаризму для учнів 1-11 класів (900 учнів). А починалося все з певної недовіри до ідеї створення парламентського осередку на базі школи, та низької зацікавленості учнів.
Плекаймо свідомих і відповідальних громадян разом! Під таким гаслом втілюється громадянська парламентська просвіта в Дубенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 6. Наша школа стала учасницею проєкту «Створення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи», що що реалізується громадською організацією «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики» в межах Програми USAID РАДА за підтримки Фонду Східна Європа. Ми розпочинали цю роботу свідомо, розуміючи важливість формування політично обізнаної молоді ще зі шкільної парти.
Упродовж січня-березня 2021р.вчителями школи було проведено більше 50-ти уроків та квестів парламентаризму для учнів 1-11 класів (900 учнів). А починалося все з певної недовіри до ідеї створення парламентського осередку на базі школи, та низької зацікавленості учнів. На перших уроках парламентаризму вчителі виявили нерозуміння учнями слів «парламент», «коаліція», «фракція», «виборчий округ», «спікер Верховної Ради України». Учні не цікавилися новинами, не вникали у політичне життя країни, до кінця не розуміли, що саме роблять народні депутати у Верховній Раді України.
Наші вчителі пройшли тренінги впровадження громадянської парламентської просвіти та використання інтерактивного навчального посібника «Мій Парламент: розумію і впливаю», плакатів і банерів, створених в рамках проєкту. Варто, зауважити, що формування громадянської парламентської просвіти - це системна діяльність, яка вимагає охоплення і залучення всіх учнів школи. Тому до роботи нашого долучилися вчителі історії, початкових класів, а згодом і вчителі-предметники. Вони під час уроків використовують конструктори вправ з посібника, щоб розкрити тему парламентаризму якнайкраще. Мінімум 2 уроки парламентаризму відбулося в кожному класі з 1 по 11. Лише так ми змогли пробудити свідомість, досягти відповідного рівня активності.
Під час проходження практики в нашій школі з додаткової кваліфікації «Організатор роботи з учнівськими об’єднаннями» студентки (Абрамян С.А., Братасюк В.В.) Дубенського фахового педагогічного коледжу РДГУ з ентузіазмом черпали знання про структуру та діяльність Верховної Ради України та ефективно втілювали їх на уроках парламентаризму та квестах «Віртуальна екскурсія до Верховної Ради України» з допомогою педагога-організатора школи.
То ж з досвіду впровадження громадянської парламентської просвіти в нашій школі можемо сказати, що спочатку рівень обізнаності школярів з даної теми був низьким. Завдяки онлайн-зустрічам з народними депутатами від Освітнього центру ВРУ, парламентським урокам і квестам, використанню конструкторів вправ на уроках в учнів з’явилась зацікавленість і підвищилась громадянська участь. Ми переконалися, що ГПП сприяє засвоєнню знань та критичного розуміння форм політичної партисипації, формуванню здатності аналізувати та обговорювати політичні події, проблеми й протиріччя, робити свідомий вибір власного курсу дій.
На запитання для учнів, чому їм подобаться дізнаватися про Верховну Раду України, у більшості школярів відповідь однозначна - бо це відповідально, інформативно, пізнавально, відверто.
Ми працюємо над поширенням досвіду впровадження громадянської парламентської просвіти. Нещодавно презентували даний проект на професійному марафоні «Вчитель онлайн» в м. Дубно. Наші вчителі вже допомагають іншим школам впроваджувати громадянську парламентську просвіту в освітній процес.
Олеся Сімак,
педагог-організатор
Презентація інтерактивного парламентського осередку в Дубенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 6:
Заходи здійснюються за підтримки Програми Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Рада: наступне покоління» (RANG), що виконується ГО «Інтерньюз-Україна» в партнерстві з ГО «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики».