Експертка проєкту «Травмапедагогіка для українських шкіл» Олена Іванова провела зустріч з вчителями Киівського ліцею бізнесу в рамках апробації тренінгової програми, що розроблена командою експертів проєкту.
Професія педагога завжди вважалася однією з найбільш емоційно напружених та стресогенних. А у часи війни вчитель ще стає опорою і для дітей, і для батьків своїх учнів. Тому, задля збереження власного психічного здоров’я та підтримання ефективності своєї діяльності, варто знати які компетентності важливо в собі розвивати. Однією з них є резильєнтність, стійкість перед стресовими впливами.
Експертка проєкту "Травмапедагогіка для українських шкіл" Олена Глуговська робить акцент на тому, яку важливу роль має психологічна компетентність вчителя для надання підтримки учням в умовах війни.
В умовах тотальної відсутності стабільності, визначеності та безпеки в країні, саме школи можуть стати важливим середовищем для сприяння благополуччю підлітків, особливо тих, які пережили травмуючий досвід, допомагаючи зменшити вплив щоденних стресів на учнів і стаючи посередником стабілізуючого психологічного впливу після травматичних подій. Як свідчать дослідження і дані UNESCO, під час війни та кризових ситуацій вчителі можуть стати значущими рольовими моделями для учнів. Більш того, їхній потенціал для покращення життя учнів є ще вищим у контексті травми, оскільки підтримка з боку дорослої людини, якій вони довіряють, може врівноважити наслідки тривалого стресу.
Експертка проєкту "Травмапедагогіка для українських шкіл" Тетяна Петренко звертає увагу на аспекти теорії прив’язаності та важливість стосунків між вчителями та учнями. Війна завжди залишає невиліковні рани в душах людей, особливо вразливих і найбеззахисніших серед нас – дітей. Їхнє дитинство переповнене страхом, тривогою і травмами, які можуть супроводжувати на всьому подальшому шляху життя. Допомогти дітям зрозуміти та опрацювати свої почуття, створюючи безпечне середовище для здорового психологічного розвитку в умовах військових дій може присутність надійного дорослого. Дорослий може надати не лише фізичний захист, але й емоційну підтримку. Значення якості взаємин між дитиною та дорослим в контексті війни добре пояснює теорія прив'язаності. Головна ідея цієї теорії полягає в тому, що взаємини між дітьми та їх батьками або доглядачами впливають на розвиток особистості та емоційну стабільність. Вона була розвинена на основі спостережень та досліджень, що показали важливість того, як батьки або доглядачі реагують на потреби та сигнали дітей.
Таку назву мав дводенний семінар для лідерок громадянського суспільства та місцевих політикинь, який відбувся 19 та 20 жовтня у Берліні в рамках проєкту «She can! Вона може – розширення прав і можливостей жінок в українських громадах».
Для участі в семінарі були відібрані двадцять жінок-активісток з різних регіонів України, зокрема це й голови місцевих територіальних громад та їхні заступники, депутати обласних і міських рад, представниці громадських жіночих організацій та освітніх установ.
З учасницями зустрілася Катерина Гіпенко, другий секретар Посольства України у Федеративній Республіці Німеччина, яка зазначила, що наша країна більше не має «чоловічого обличчя». Гендерні зміни відбулися й в наслідок загарбницької війни росії проти України. Жінки активно беруть участь у всіх сферах суспільного життя, в т.ч. й політиці. Понад 50 відсотків місцевих рад зараз очолюють жінки. Вони докладають величезних зусиль для розвитку місцевих громад і наближення перемоги.
Представники німецької громадської організації «Dialogue for understanding», які є партнерами нашої організації в реалізації проєкту «Травмапедагогіка для українських шкіл», взяли інтерв’ю в експертки проєкту Світлани Меркулової, в якому вона ділиться своїми думками щодо проєкту, враженнями від участі в міжнародному експертному семінарі, практичним досвідом роботи з травмованими дітьми. Повний текст інтерв’ю українською мовою, англійською мовою, німецькою мовою.
13 жовтня стартував новий парламентський курс для майбутніх державотворців - учнів 9-11 класів та студентів 1-3 курсів закладів освіти. Програму розробили експерти Агенції розвитку освітньої політики спільно з фахівцями Освітнього центру Верховної Ради України.
Заплановано провести 10 вебінарів, які розкриють актуальні теми парламентаризму та громадянської участі дітей і молоді, сучасного процесу державотворення та глобальної політики.
Завдяки курсу учасники дізнаються, як учнівська й студентська молодь можуть долучитатися до управління країною та як впливати на важливі політичні рішення. Школярі й студенти мають гарну нагоду підвищити рівень знань з правознавства, громадянської освіти, історії України, отримати нові знання про діяльність Верховної Ради України та діяльність народних депутатів.
Після закінчення навчання та успішного складання підсумкового тестування учасники отримають відповідний СЕРТИФІКАТ.
На парламентський курс для майбутніх державотворців зареєструвалося більше 1000 учнів! І це лише початок! Заняття відбуватимуться щоп’ятниці на платформі zoom за попередньою реєстрацією https://forms.gle/uwrSWL6GyDbSresT9
Парламентський курс для майбутніх державотворців впроваджується за підтримки Програми USAID РАДА: наступне покоління та American Councils for International Education
Експертка проєкту "Травмапедагогіка для українських шкіл" Світлана Меркулова ділиться досвідом використання практичних інструментів для зниження стресу у дітей під час уроків, якими поділились німецькі експерти.
Травмапедагогіка надає цінні інструменти для роботи зі стресом учнів, сприяючи їх психологічному благополуччю. Вправи на простукування та повернення до тіла є одними з ефективних методів, які я використовую для допомоги школярам розслабитися та знизити рівень стресу. Простукування може слугувати засобом саморегуляції, допомагаючи дітям зосередитися та знизити напругу. Вправи на повернення до тіла дозволяють учням звертати увагу на фізичні відчуття та знаходити способи розслаблення.