З 5 по 10 квітня 2024 року триває процес підписання петицій, розроблених учнівськими командами пілотних закладів освіти з різних куточків України. Вже понад 2500 учасників проголосували й підтримали колективні звернення учнівства до народних депутатів Верховної Ради України.
Наші тренери поділилися відповідями на це запитання:
“Учителі... Саме до них діти несуть свої тривоги, успіх, радість, посмішку, сум та розпач. Особливо зараз, коли причин для них більш ніж достатньо.
Як вберегти емоції дітей? Як допомогти втримати над ними небо, дати опору, відчуття безпеки та впевненість? Як, допомагаючи іншим, не вигоріти самому? Де шукати стабільність, ресурс для відновлення та стійкість?
Саме на ці питання можна знайти відповіді на тренінгу з травмапедагогіки”.
— Світлана Меркулова.
Завдяки підтримці Програми USAID «РАДА: наступне покоління» експертка Агенції розвитку освітньої політики Світлана Меркулова, координаторка проєктів у центральному регіоні взяла участь у третьому Саміті за демократію, який відбувся в Сеулі 18-20 березня, і презентувала досвід роботи шкільних осередків парламентської просвіти та мережі М18.
Розмова видалася напрочуд змістовною, а учасники ставили найрізноманітніші запитання, адже під час гри юні законотворці моделюватимуть роботу і цього комітету та напрацьовуватимуть ідеї для збереження здоров’я й добробуту українців.
Старшокласників цікавили, зокрема, реформа сімейної медицини, «ліжко-місце» та карта госпітальних округів, питання трансплантації органів, страхова й народна медицина, вакцинація населення, виклик швидкої допомоги.
Тренінги відбулися 4-5 та 6-7 березня в очному форматі вперше після пандемії та початку війни. Було дуже радісно зустрітись наживо з представниками мережі осередків парламентської просвіти на базі закладів освіти з різних регіонів України.
Метою тренінгів було відпрацювання методики імітаційної гри з моделювання законотворчого процесу в комітетах Верховної Ради України. Учителі виступили в ролі учнів та самі опрацювали ті активності, до яких у процесі гри будуть залучатись наші "М18 - Менші 18".
Відповідаючи на запитання Іван Крулько розказав про роботу комітету, роз’яснив особливості формування державного бюджету. Він деталізував, що комітет з питань бюджету займається саме видатками бюджету, а за дохідну частину відповідає комітет з питань фінансів, податкової та митної політики.
Для роботи народним депутатом України чи політиком, на думку парламентаря, обов'язково здобути профільну юридичну чи політологічну освіту і починати з азів - стажувань на найменших посадах і т.д. і т.п.
Під час імітаційної гри учні вивчають роботу комітетів ВРУ та вчаться складати петиції й законопроєкти, які мають вирішити певні суспільні проблеми. Під час опитування учнівства, які напрямки діяльності парламенту будуть найважливішими для відновлення України, старшокласники визначили три - антикорупційна політика та економічний розвиток, освіта та інновації, проблеми здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування. Саме робота в цих комітетах лягає в основу імітації законотворчого процесу. Імітуючи діяльність комітетів ВРУ українська молодь може на практиці ознайомитися, як працює парламент та на практиці усвідомити його роль у формуванні державної політики.
Народні обранці підтримують впровадження парламентської просвіти в інтерактивний спосіб і залюбки зголошуються до прямих діалогів з молоддю.