Тренінги відбулися 4-5 та 6-7 березня в очному форматі вперше після пандемії та початку війни. Було дуже радісно зустрітись наживо з представниками мережі осередків парламентської просвіти на базі закладів освіти з різних регіонів України.
Метою тренінгів було відпрацювання методики імітаційної гри з моделювання законотворчого процесу в комітетах Верховної Ради України. Учителі виступили в ролі учнів та самі опрацювали ті активності, до яких у процесі гри будуть залучатись наші "М18 - Менші 18".
Відповідаючи на запитання Іван Крулько розказав про роботу комітету, роз’яснив особливості формування державного бюджету. Він деталізував, що комітет з питань бюджету займається саме видатками бюджету, а за дохідну частину відповідає комітет з питань фінансів, податкової та митної політики.
Для роботи народним депутатом України чи політиком, на думку парламентаря, обов'язково здобути профільну юридичну чи політологічну освіту і починати з азів - стажувань на найменших посадах і т.д. і т.п.
Під час імітаційної гри учні вивчають роботу комітетів ВРУ та вчаться складати петиції й законопроєкти, які мають вирішити певні суспільні проблеми. Під час опитування учнівства, які напрямки діяльності парламенту будуть найважливішими для відновлення України, старшокласники визначили три - антикорупційна політика та економічний розвиток, освіта та інновації, проблеми здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування. Саме робота в цих комітетах лягає в основу імітації законотворчого процесу. Імітуючи діяльність комітетів ВРУ українська молодь може на практиці ознайомитися, як працює парламент та на практиці усвідомити його роль у формуванні державної політики.
Народні обранці підтримують впровадження парламентської просвіти в інтерактивний спосіб і залюбки зголошуються до прямих діалогів з молоддю.
6 лютого 2024 р. відбулась зустріч мережі осередків громадянської парламентської просвіти на базі закладів освіти та старт Всеукраїнської імітаційної гри з моделювання діяльності Верховної ради України «М18: Ми – законотворці!».
У зустрічі взяли участь 240 учасників та учасниць, які представляли 43 пілотні заклади загальної середньої та позашкільної освіти з різних регіонів України, народні депутати, експерти та тренерки Агенції розвитку освітньої політики з парламентської просвіти.
За результатами онлайн-опитування 3625 учнів і учениць 7-11 класів, яке проводилося продовж 10-20 січня цього року, найбільш актуальними напрямками розвитку України для молоді М18 є такі, що пов’язані з вирішенням:
Саме сьогодні, в День Соборності, ми хочемо поділитися результатами онлайн-опитування учнів “М18: Ми - законотворці!”.
3625 учнів і учениць 7-11 класів з усіх областей України взяли участь в онлайн-опитуванні з 10 по 20 січня 2024 р. і висловили свої думки щодо напрямків повоєнного відновлення України.
Під час онлайн-опитування учням та ученицям було запропоновано уявити, що їх обрали народними депутатами чи депутатками України. Тепер у Верховній Раді України саме вони представляють інтереси громадян та громадянок нашої країни. Як відбудовувати Україну? Які напрямки розвитку країни є найбільш актуальними? Про що та в якій сфері був би перший розроблений законопроєкт? На разі ділимося узагальненими результатами онлайн-опитування.
М18 – це діти і молодь, яким ще не виповнилося 18 років, але які мають проактивну громадянську позицію. Це юні державотворці, які прагнуть вплинути на сьогодення й майбутнє нашої країни!
В рамках проєкту з громадянської парламентської просвіти проводиться онлайн-опитування серед учнів 7-11 класів, що дозволить визначити основні напрямки розвитку країни які, з точки зору дітей та молоді, є найбільш актуальними.