Про відповідальне лідерство, розвиток свого власного потенціалу йшлося під час політичного дня дівчат, який відбувся в Доброславському ліцеї Доброславської селищної ради. Учениці й вчительки жваво обговорювали, чому дівчатка активні в учнівському самоврядуванні, але з віком прагнення до лідерства в багатьох жінок зменшується. Під час тренінгових вправ і дискусії вдалося знайти відповіді та дійти взаєморозуміння.
1 грудня у Васильківському Молодіжному центрі "Твій Простір" відбувся політичний день дівчат «Вона може» , в якому взяли участь студентки ВСП «Васильківський фаховий коледж Національного авіаційного університету». Навіть під час війни наше українське суспільство, передусім молодь, має набувати навичок відповідального лідерства, в тому числі здобувати такі необхідні знання щодо місцевої політики, самоврядування та питань гендерного виховання.
На базі опорного закладу Котелевської гімназії №1 імені С.А.Ковпака успішно пройшов політичний день дівчат. «Наше лідерство - наш добробут» - саме під таким гаслом була проведена тематична зустріч і дискусія. Анна Тюхтій, спеціаліст відділу освіти та молоді, вчителі гімназії спільно з ученицями обговорювали питання жіночого лідерства, відмінності успіху чоловіків і жінок, проблеми гендерної нерівності, які бар'єри потрібно подолати жінці, щоб самореалізуватися і стати політичним лідером.
Завершується громадське обговорення Державного стандарту профільної середньої освіти, до якого долучилися, крім експертів нашої Агенції, різноманітні громадські фахові об’єднання, наукові інституції, заклади освіти, що опікуються розвитком загальної середньої освіти.
Усі учасники обговорення загалом підтримують змістовну наступність між державними стандартами всіх трьох рівнів повної загальної середньої освіти та компетентнісний підхід до навчання. Ми підтримуємо прагнення розробників проекту закласти можливості для формування індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти в залежності від власних інтересів та здібностей, потреб та прагнень, свободи вибору профілю, навчальних предметів (інтегрованих курсів), закладів освіти. Водночас заклади освіти зможуть сформувати якнайкращу пропозицію для учнів залежно від своїх можливостей.
Але особливу увагу розробників проекту стандарту маємо звернути на те, що для рівня профільної середньої освіти можливостей для вибору при побудові індивідуальних освітніх траєкторій та формуванні освітніх програм закладів освіти поки що вкрай недостатня!
За підсумками обговорень проекту сформовані певні зауваження та пропозиції, які викладені тут .
Парламентські уроки від Освітнього центру ВРУ відбулися в Острозькому ліцеї №2, який входить до мережі центрів парламентської просвіти на базі закладів освіти, та в Острозькому ліцеї №1.
Школярі з з великою цікавістю дізнавалися про історію парламентаризму, Український Парламент, його функції, повноваження та діяльність під час воєнного стану. Уроки пройшли інтерактивно, змістовно й пізнавально.
Освітній центр ВРУ продовжує проводити виїзні уроки в регіонах України, а отже учасникам парламентської мережі варто скористатися можливістю й запросити його в свої заклади освіти.
Експертка проєкту «Травмапедагогіка для українських шкіл» Олена Іванова провела зустріч з вчителями Киівського ліцею бізнесу в рамках апробації тренінгової програми, що розроблена командою експертів проєкту.
Професія педагога завжди вважалася однією з найбільш емоційно напружених та стресогенних. А у часи війни вчитель ще стає опорою і для дітей, і для батьків своїх учнів. Тому, задля збереження власного психічного здоров’я та підтримання ефективності своєї діяльності, варто знати які компетентності важливо в собі розвивати. Однією з них є резильєнтність, стійкість перед стресовими впливами.
Експертка проєкту "Травмапедагогіка для українських шкіл" Олена Глуговська робить акцент на тому, яку важливу роль має психологічна компетентність вчителя для надання підтримки учням в умовах війни.
В умовах тотальної відсутності стабільності, визначеності та безпеки в країні, саме школи можуть стати важливим середовищем для сприяння благополуччю підлітків, особливо тих, які пережили травмуючий досвід, допомагаючи зменшити вплив щоденних стресів на учнів і стаючи посередником стабілізуючого психологічного впливу після травматичних подій. Як свідчать дослідження і дані UNESCO, під час війни та кризових ситуацій вчителі можуть стати значущими рольовими моделями для учнів. Більш того, їхній потенціал для покращення життя учнів є ще вищим у контексті травми, оскільки підтримка з боку дорослої людини, якій вони довіряють, може врівноважити наслідки тривалого стресу.