Мрії здійснюються! Педагоги-представники 41 закладів загальної середньої освіти мережі парламентських просвітницьких осередків зібралися в мальовничому місці Трускавець у літній школі для педагогів-координаторів Всеукраїнської імітаційної гри "М18: Ми-законотворці".
Майже 100 школярів-учасників Всеукраїнської імітаційної гри «Менші 18: Ми – законотворці!» з моделювання діяльності Верховної Ради України 3 червня 2024 р. взяли участь у воркшопі з парламентської громадянської просвіти до Міжнародного дня захисту дітей. Подію організовано Програмою USAID «РАДА: наступне покоління» спільно з Освітнім центром ВРУ та Агенцією розвитку освітньої політики.
До заходу долучилися народні депутати України, зокрема Іван Крулько, Роман Грищук, які були наставниками юних законотворців під час гри, а також Олександр Горенюк.
Учасниками воркшопу стали учні 7-11 класів закладів освіти з Бучі, Ірпеня, Києва і вихованці Мелітопольського палацу дітей і творчості.
Перша Всеукраїнська імітаційна гра з громадянської парламентської просвіти “М18: Ми - законотворці!” успішно була проведена з січня по травень 2024р. У ній взяли участь 43 заклади освіти з різних областей України, які працюють як пілотна мережа осередків парламентської просвіти. Безпосередню участь у грі як юні законотворці взяли 504 учні та учениці 8-11 класів та 42 педагоги-координатори учнівських команд. Дізналися про гру та понад 6000 школярів в цих пілотних закладах, що підвищило їх інтерес до теми парламентаризму та діяльності Верховної Ради України.
10 травня 2024 р. відбувся Форум дитячої демократії М18. Мережа осередків парламентської просвіти на базі закладів освіти різних регіонів України зустрілася в онлайн форматі на Форумі, який об'єднав проактивну молодь М18, педагогів, експертів з громадянської освіти та українських парламентарів.
Після проведення тренінгу «Травмо-інформована педагогіка: форми й методи роботи в українській школі» 29 квітня 2024р. відбулася супервізія українських тренерів із німецькими експертами.
Як німецьким, так і українським експертам було важливо обмінятися інсайтами щодо того як пройшов перший тренінг, які елементи виявилися найуспішнішими. Обговорювали як програма і тиждень у Варшаві допомогли вчителям відчути себе у безпечному місці та психологічно розслабитися, відновити себе емоційно і отримати набір інструментів, які вони можуть використати у повсякденній роботі.
Завдяки співпраці з Департаментом освіти Варшави нам вдалось скласти таку культурну програму, яка допомогла нашим учасницям тренінгу познайомитись з польською історичною спадщиною, а також відпочити та наповнитися ресурсом.
Після насиченої навчальної програми першого дня, учасниці вирушили на пішу екскурсію старим містом – історичним районом Варшави, центром якого служить Ринкова площа з ресторанами, кав'ярнями і магазинами, а навколишні вулиці багаті середньовічною архітектурою. Вражаюча історія відбудови старого міста Варшави після повного зруйнування під час Другої світової війни знайшла щирий відгук у серцях українок, адже нам так само доведеться відбудовувати українські міста після вражої навали!
З 22 по 26 квітня 2024 р. у Варшаві успішно проведено перший тренінг для вчителів і практичних психологів «Травмо-інформована педагогіка: форми й методи роботи в українській школі». Учасницями були 30 освітянок, які представляли 15 освітніх закладів в з 6-ти областей України, що знаходяться в безпосередній близькості до лінії фронту – це Запорізька, Одеська, Дніпропетровська та Харківська області, а також заклади Київщини, що були в окупації – ліцеї з Бучі та Ірпеня. Ми не залишили поза увагою установи, в яких навчається велика кількість переселенців – до списку увійшли Біла Церква та місто Черкаси. Цінуємо, що на урочисте відкриття тренінгу прийшли наші партнери з Департаменту освіти міста Варшави та представниця з Посольства Німеччини в Польщі. Під час тренінгу вчителі отримали практичні інструменти для роботи з дітьми в стресових обставинах та травмуючих подіях, що дало можливість освітянам навчитися тренувати свою резільєнтність, відновлюватися після стресу, а головне – вчити цьому учнів і колег у своїх громадах.